čtvrtek 25. července 2013

BELLA ITALIA 2013 - MILANO

Foursquare hlásí "Welcome back! You haven`t been to Milano since February!".
Pět měsíců, najdi deset rozdílů. Já Vám jich dáme rovou 30 a to Celsiových. Ještě nikde jsem takhle nepocítila jak podnebí mění atmosféru města.
V červenci, srpnu je tu kolem 40ti stupňů a na ulicích vidíte z 90% cizince nebo ty chudáky, co v tomhle musí pracovat. Jak jsem každodenně ujišťovaná, tak každý normální ital, co nemusí pracovat mizí na dovolenou. Já tu mám právníka, a opravdu mizí na měsíc z města. Soudy se zavírají a hotovka.

Jako vždy na mých cestách, nejvíc mě baví takové ty střípky, detaily co mnohým nestojí za řeč, ale podle mě tvoří základy všeho....

I. Po 2-hodinovém obrážení krámů jsem se na chvíli dneska uchýlila do Mc`Donaldu, doufajíc, že najdu trochu chladu a wifi. Air-co účel spnila, ale wifi bohužel. To, že po Itálii ze zákona nesmí být volně přístupná wifi jako u nás, už vím. Vše musí být zaheslované nebo po registraci. U Meka je ale novinka, ž na wifi můžou jen IT, DE, FR, ES a GB. Scuza, Republica checa!



II. Co mě naopak příjemně překvapilo - nové self order panely. Quick&Easy! Na tak rušném místě jako bylo tohle (přímo před Duomo) velice užitečné.

 

Prostě jen nacvakáte co chcete, strhne se Vám to z karty a za chvíli slyšíte už volat Vaše číslo. Šup a další na řadu.

III. Když už jsem u těch vychytávek, tak včera jsme byly nakupovat v supermarketu. Kromě košíku, pokud chcete, u vchodu dostanete takovou příruční mašinku a veškeré zboží si načítáte do ní. Při placení pak jen předložíte ten přístroj a platíte co jste načetli. Jeden z 20 zakazníků je kontrolován, jestli nacvakal opravdu vše. Nejenže vidíte kolik utrácíte už v průběhu, ale celý systém je i neskutečně rychlý. Ale ruku na srdce, na tohle my češi ještě nemáme :)

Toť pro dnešek vše. Na odpoledne jsem se uchýlila domů do stínu k počítači a do ulic vyrážím zase až večer.
A zítra díky neodkladným pracovním záležitostem mého milého doprovodu nemůžeme ještě jet k moři, ale čeká mě návštěva města Romea a Julie Verona! Ou jééé!

Ciao! A presto!



Karolina

























Žádné komentáře:

Okomentovat