čtvrtek 1. srpna 2013

BELLA ITALIA 2013 - VIESTE

V sobotu se tedy konal přesun na jih. První zastávka byla v Siponto. Letní letovisko jen pro Italy, převážně z města Foggia. Byly jsme se projít malinko po pláži, já jsem si jak malá nasbírala pár mušliček, pohrála si s pejskem Penelope a spokojenost.
Večer mě rodinka vzala na místní náměstí a konečně jsem se dočkala seafood orgií. Mušle tak výborný, že jsem ani nemohla mluvit! Neskutečný!



Jako dezert se tu na hodně místech podává velký kus melouna. Já jsem z domova zvyklá ho jíst spíš jen tak jako ovoce, ale dostat ho na talíři po jídle místo dortu je super. Krom toho je to sladkost, ale člověk tolik nehřeší, že...


Druhý den jsem měla slíbeno, že můžu spát do kolika chci, tak jsem si hezky pospávala do 10ti (ehm, přiznám se, že bych byla schopná i větších výkonů, ale už mi to bylo blbý). Snídaně a přesun konečně do Vieste. Tady jsem už byla minulý rok, tak jsem spíš nostalgicky poznávala místa něž hltala novinky.

Jako neubránila jsem se pocitu, že ten čas fakt letí. Je to vážně rok co jsem tu byla? A proč mi to připadá jako pár měsíců? Zase na druhou stranu těch věcí co se za ten rok stalo... Jasný důkaz toho, že stárnu. Ale s grácií :))



Zastávka v místním lese. Prý se musím podívat na divoký prasátka.

Vieste
 Každé ráno začínáme hezky po italsku. Nejdřív dostanu snídani doma - většinou krekry s rajčátky a moje milovaný prosciutto crudo (jako už si ze mě dělaj srandu jak mi to moc chutná). Jsem si řikala, že chlap co přinese místo kytky prosciutto crudo z Wine & Food boduje :D
Pak vyrazíme do místní kavárny na opravdové kafe, kde si Anto stáhne noviny, já chytám signál. Střídavě si dávám latte machiato a capuccino a občas i brioche (rozuměj klasický croissant).

Pak vezmeme scooter a míříme na nákup a nebo rovnou na pláž.

cukříky v kavárně :)


Anto

Po cestě na pláž. 
Před dvěma dny tušim, jsme se domluvili s kamarádama, že s nima večer vyrazíme na večeři. Celý den mleli o tom, že nemůžu odjet aniž bych vyzkoušela paposce (:papoše:).  Byla jsem na ten zázrak zvědavá. Nakonec se z toho vyklubala výborná zapečená bageta. Zkusila jsem klasiku - tomato, rucolla a sýr. Ňamka, možná na večeři zbytečně těžký.

Valentina & Pierr & Anto

Hamty hamty ať mám víc než tamty

Paposce
Jedna z mých nejoblíbenějších pláží je Zaiana. Na rozdíl od těch ostatních je hodně uzavřená, odstrčená. Aby jste se tam dostali, člověk musí sejít docela příkrý schody, takže chápu, že pro rodiny s dětma trochu problém. Nicméně už druhej den jsme chytli místa u baru, takže bomba :) Jo a jako jsem asi jediná v Itálii co si dala na pláži pivo :) Anto si kupuje kafe a mně pivo. Jsem fakt češka jak poleno. Ale to je jeden z nejlepčejších vzpomínek z rodinných dovolených. Přijít na pláž a koupit si pivo v lahvi a dovolená začíná :)
Zaiana

Zaiana 


Zaiana
 



  
Kamarádi kamarádů, mimina, mamina a tak


Žádné komentáře:

Okomentovat